Különös Közzétételi Lista
Általános iskola
1. A felvételi
lehetőségek
Az intézmény az alábbiak szerint határozza meg a felvételi lehetőségeket: Az iskola beiskolázási körzete: Galambok és Zalaszentjakab községek közigazgatási területe.
2.
A beiratkozásra meghatározott idő, és a fenntartó által engedélyezett osztályok
száma
A beiratkozás 2013. év április hó 8. naptól 2013. év április hó 9. napig tart.
Ezen napokon belül 8 órától 18 óráig.
A fenntartó által engedélyezett osztály |
||
sorszáma |
típusa/neve |
létszáma |
1. |
általános iskola 1. osztály |
24 fő |
2. |
általános iskola 2. osztály |
14 fő |
3. |
általános iskola 3. osztály |
18 fő |
4. |
általános iskola 4. osztály |
15 fő |
5. |
általános iskola 5. osztály |
10 fő |
6. |
általános iskola 6. osztály |
13 fő |
7. |
általános iskola 7. osztály |
18 fő |
8. |
általános iskola 8. osztály |
18 fő |
3. Az intézmény az alábbiak szerint határozza meg a térítési díjának, a
tandíjának és egyéb díjak mértékét nevelési évenként egy főre:
Az iskola
szolgáltatásai ingyenesek. Térítési díjat és tandíjat nem kell fizetni a tanulóknak,
illetve szüleiknek.
4. A fenntartó nevelési-oktatási intézmény munkájával összefüggő
értékelések
5. A köznevelési
alapfeladattal kapcsolatos vizsgálatok, ellenőrzések
Visszamenőleg 2010-ig a testületi üléseket átnéztük az
általános iskola munkájáról szóló beszámolót az előterjesztésnek megfelelően a
képviselőtestület a következő határozatszámokkal fogadta el: 143/2010.(IX.15.),
70/2011.(VII.07.), 61/2012.(VII.04.).
6. Az Állami
Számvevőszék ellenőrzése
A Magyar Államkincstár 2011.10.12. napján vizsgálatot végzett a Galamboki Általános Iskola és Óvoda intézményben. Az ellenőrzés tárgya: a magyar köztársaság 2009. évi költségvetéséről szóló 2008. évi CII tv valamint a 2010. évi költségvetésről szóló 2009. évi CXXX törvény alapján 2010. évben igénybe vett az önkormányzatokat megillető normatív hozzájárulások elszámolása alapjául szolgáló adatok megalapozottságának vizsgálata. A vizsgálat megállapítása: az önkormányzatnál és a vizsgálattal érintett Galamboki Általános Iskola és óvodánál a normatív hozzájárulásokat megalapozó nyilvántartások vezetése jól áttekinthető, napra kész. Az intézmény alapító okirata tartalmazza az tanulók tekintetében a igényjogosultságot megalapozó tevékenységeket, SNI tanulók tekintetében a fogyatékosság típusát is. A működéi engedélyek tartalmazzák az igényjogosultságra vonatkozó tevékenységet. A helyszíni vizsgálat a követelményeknek való megfelelést állapított meg. A vizsgált részterületek otthon közeli ellátás, sajátos nevelési igényű gyermekek nevelése oktatása, gyógypedagógiai nevelés oktatás( konduktív nevelés).
7. Egyéb
ellenőrzések, vizsgálatok
Az önkormányzat belső ellenőrzési terve alapján 2013. szeptemberében - Zalakaros Kistérség Többcélú Társulás útján- belső ellenőre útján vizsgálta a gyermekétkeztetés elszámolásinak szabályozottságát valamint az előírások betartását. az ellenőrzés hibát, hiányosságot nem állapított meg.
8. Az intézmény
nyitva tartása és az éves munkaterv alapján a tanévben tervezett jelentősebb
rendezvények, események
Az intézmény a nyitva tartását az alábbi rend szerint határozza meg:
Hétfő 7 óra 30 -tól 16 óra 45 -ig
Kedd 7 óra 30 -tól 16 óra 45 -ig
Szerda 7 óra 30 -tól 16 óra 45 -ig
Csütörtök 7 óra 30 -tól 16 óra -ig
Péntek: 7 óra 30 -tól 16 óra 45 -ig
Szombat: Zárva
Vasárnap: Zárva
A tanévben tervezett jelentősebb rendezvények:
Megemlékezés neve |
A megemlékezés időpontja |
A szervezésért felelős |
A megemlékezésben
résztvevő osztályok, |
Kommunista és egyéb diktatúrák áldozatainak emléknapja (február 25.) |
február 25. 8 óra |
Farkas Józsefné Szabóné Hajdú Erika |
5-8.o. |
Nemzeti ünnep (március 15.) |
március 14. 12 óra |
Adorján Józsefné |
1-8 o. |
Holokauszt áldozatainak emléknapja (április 16.) |
április 16. 8 óra |
Farkas Józsefné Szabóné Hajdú Erika |
5-8. o. |
Nemzeti Összetartozás Napja (június 4.) |
Június 04. 8 óra |
Farkas Józsefné Szabóné Hajdú Erika |
5-8. o. |
Aradi vértanúk (október 6.) |
október 04. 8 óra |
Farkas Józsefné Szabóné Hajdú Erika |
5-8. o. |
Nemzeti ünnep (október 23.) |
október 22. 12 óra |
Farkas Józsefné Szabóné Hajdú Erika |
5-8. o. |
Ünnep megnevezése |
Az ünnepség (ünnep) időpontja |
A szervezésért felelős |
A megemlékezésben résztvevő osztályok, csoportok |
Karácsonyi ünnepély |
december 21.18 óra |
Farkas Józsefné Szabóné Hajdú Erika |
1-8.o. |
Tanévzáró ünnepély |
június 13. 12 óra |
Farkas Józsefné Szabóné Hajdú Erika |
5-8. o. |
9. A
pedagógiai-szakmai ellenőrzések megállapításai - a személyes adatok védelmére vonatkozó
szabályok betartásával
Külső pedagógiai-szakmai ellenőrzés nem volt az elmúlt években.
10. A szervezeti
és működési szabályzat, a házirend és a pedagógiai program
A szervezeti és működési szabályzat, a házirend és a pedagógiai program a közzétételi lista mellékleteként csatolásra került.
11. A betöltött munkakörök
alapján a pedagógusok iskolai végzettsége és szakképzettsége
Sorszám |
Pedagógus azonosító száma |
Munkaköre |
Végzettsége |
Szakképzettsége |
1. |
74832014594 |
osztálytanító, gyógypedagógus |
főiskola |
tanító, gyógypedagógus |
2. |
71437996370 |
osztálytanító |
főiskola |
tanító |
3. |
75406751638 |
igazgató helyettes |
főiskola, egyetem |
tanár |
4. |
77211879580 |
osztálytanító |
főiskola |
tanító |
5. |
71410651471 |
osztálytanító |
főiskola |
tanító |
6. |
72517476841 |
tanár |
főiskola |
tanár |
7. |
71640670900 |
tanár |
főiskola |
tanár |
8. |
74870425414 |
tanár |
főiskola |
tanár |
9. |
73442016633 |
tanár |
főiskola |
tanár |
10 |
74841321825 |
osztálytanító |
főiskola |
tanító |
11. |
72167678352 |
tanár |
főiskola, egyetem |
tanár |
12. |
78278728124 |
osztálytanító |
főiskola |
tanító |
13. |
73955170714 |
tanár |
főiskola |
tanár |
14. |
75725957517 |
igazgató |
főiskola |
tanár |
15. |
72924020620 |
tanár |
főiskola |
tanár |
16. |
73884604774 |
osztálytanító |
főiskola |
tanító |
12.
A betöltött munkakörök alapján a nevelő és oktató munkát segítők száma, iskolai
végzettsége és szakképzettsége
A nevelő és oktató munkát segítők száma: 1 fő.
Sorszám |
Munkaköre |
Végzettsége |
Szakképzettsége |
1. |
Iskolatitkár |
Gimnáziumi érettségi |
Igazgatás-ügyvitel |
13. Az országos
mérés-értékelés eredményei, évenként feltüntetve
Mérés-értékelés megnevezése |
Eredmények |
|||||
2008. év |
2009. év |
2010. év |
2011. év |
2012. év |
2013. év |
|
Matematika 6. évfolyam |
1519 |
1557 |
1360 |
1549 |
1502 |
|
Matematika 8. évfolyam |
1723 |
1726 |
1705 |
1514 |
1481 |
|
Szövegértés 6. évfolyam |
1454 |
1533 |
1420 |
1305 |
1400 |
|
Szövegértés 8. évfolyam |
1555 |
1534 |
1553 |
1607 |
1510 |
|
14. A tanulók
le- és kimaradásával, évfolyamismétlésével kapcsolatos adatok
14.1. Kimaradási mutatók:
Megnevezés |
Az intézmény kimaradási mutatói |
||||
2009. év |
2010.év |
2011. év |
2012. év |
2013. év |
|
7. évfolyam adatai: |
- |
- |
- |
- |
- |
- 7. évfolyamból kimaradó tanulók száma |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
- 7. évfolyamból kimaradó tanulók % (az évfolyamon tanulókhoz viszonyítva) |
0 % |
0 % |
0 % |
0 % |
0 % |
8. évfolyam adatai: |
- |
- |
- |
- |
- |
- 8. évfolyamból kimaradó tanulók száma |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
- 8. évfolyamból kimaradó tanulók % (az évfolyamon tanulókhoz viszonyítva) |
0 % |
0 % |
0 % |
0 % |
0 % |
Az intézmény
adatai: |
- |
- |
- |
- |
- |
- az intézményből kimaradó tanulók száma |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
- az intézményből kimaradó tanulók % (az intézményben tanulókhoz viszonyítva) |
0 % |
0 % |
0 % |
0 % |
0 % |
14.2. Lemaradási
mutatók:
Megnevezés |
Az intézmény lemaradási mutatói |
||||
2009. év |
2010. év |
2011. év |
2012. év |
2013.év |
|
1. évfolyam adatai: |
- |
- |
- |
- |
- |
- 1. évfolyamból lemaradó tanulók száma |
0 |
0 |
2 |
0 |
1 |
- 1. évfolyamból lemaradó tanulók % (az évfolyamon tanulókhoz viszonyítva) |
0 % |
0 % |
13 % |
0 % |
6,6 % |
2. évfolyam adatai: |
- |
- |
- |
- |
- |
- 2. évfolyamból lemaradó tanulók száma |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
- 2. évfolyamból lemaradó tanulók % (az évfolyamon tanulókhoz viszonyítva) |
0 % |
8,3 % |
0 % |
0 % |
0 % |
3. évfolyam adatai: |
- |
- |
- |
- |
- |
- 3. évfolyamból lemaradó tanulók száma |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
- 3. évfolyamból lemaradó tanulók % (az évfolyamon tanulókhoz viszonyítva) |
0 % |
0 % |
0 % |
0 % |
0 % |
4. évfolyam adatai: |
- |
- |
- |
- |
- |
- 4. évfolyamból lemaradó tanulók száma |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
- 4. évfolyamból lemaradó tanulók % (az évfolyamon tanulókhoz viszonyítva) |
0 % |
0 % |
0 % |
0 % |
0 % |
5. évfolyam adatai: |
- |
- |
- |
- |
- |
- 5. évfolyamból lemaradó tanulók száma |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
- 5. évfolyamból lemaradó tanulók % (az évfolyamon tanulókhoz viszonyítva) |
0 % |
0 % |
0 % |
0 % |
0 % |
6. évfolyam adatai: |
- |
- |
- |
- |
- |
- 6. évfolyamból lemaradó tanulók száma |
1 |
0 |
0 |
1 |
1 |
- 6. évfolyamból lemaradó tanulók % (az évfolyamon tanulókhoz viszonyítva) |
5,5 % |
0 % |
0 % |
5,5 % |
6 % |
7. évfolyam adatai: |
- |
- |
- |
- |
- |
- 7. évfolyamból lemaradó tanulók száma |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
- 7. évfolyamból lemaradó tanulók % (az évfolyamon tanulókhoz viszonyítva) |
4,5 % |
0 % |
0 % |
0 % |
5,5 % |
8. évfolyam adatai: |
- |
- |
- |
- |
- |
- 8. évfolyamból lemaradó tanulók száma |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
- 8. évfolyamból lemaradó tanulók % (az évfolyamon tanulókhoz viszonyítva) |
5 % |
0 % |
0 % |
0 % |
0 % |
Az intézmény
adatai: |
- |
- |
- |
- |
- |
- az intézményben adott tanévben lemaradó tanulók száma |
3 |
1 |
2 |
1 |
3 fő |
- az intézményben az adott tanévben lemaradó tanulók % (az intézményben tanulókhoz viszonyítva) |
1,9 % |
0,7 % |
1,5 % |
0,7 % |
2,4 % |
15. A tanórán
kívüli egyéb foglalkozások
Az intézményben biztosított szakkörök, tanórán kívüli foglalkozások:
A szakkör, foglalkozás |
Heti óraszám |
Létszáma |
A költségek (térítésmentes/ |
A szakkört, |
Német középiskolai felkészítő szakkör 7.o. |
1 |
6 fő |
térítésmentes |
Hegedűs Lívia |
Német középiskolai felkészítő szakkör 8.o. |
1 |
5 fő |
térítésmentes |
Hegedűs Lívia |
Történelem szakkör 5-8.o. |
2 |
12 fő |
térítésmentes |
Józsa Szilvia |
Számítástechnika szakkör 1.o. |
1 |
18 fő |
térítésmentes |
Herjavecz Zoltán |
Számítástechnika szakkör 2.o. |
1 |
9 fő |
térítésmentes |
Herjavecz Zoltán |
Számítástechnika szakkör 3.o. |
1 |
14 fő |
térítésmentes |
Herjavecz Zoltán |
Számítástechnika szakkör 4.o. |
1 |
8 fő |
térítésmentes |
Herjavecz Zoltán |
Számítástechnika szakkör 5-6.o. |
1 |
7 fő |
térítésmentes |
Dékány Beatrix |
Számítástechnika szakkör 7.o. |
1 |
11 fő |
térítésmentes |
Dékány Beatrix |
Számítástechnika szakkör 8.o. |
1 |
7 fő |
térítésmentes |
Dékány Beatrix |
Kommunikáció szakkör 5-8.o |
1 |
15 fő |
térítésmentes |
Farkas Józsefné |
Testnevelés 7-8. |
3 |
16 fő |
térítésmentes |
Buda Péter |
16. Hétvégi házi
feladat szabályai, iskolai dolgozatok szabályai
A tanulók köznevelési törvényből, és az intézmény házirendjéből is fakadó kötelessége a tanulás. A tananyag tanórai feldolgozása mellett a tanulók számára fontos az otthoni tanulás, gyakorlás, felkészülés. A pedagógusok a tanulók tananyag elsajátításának érdekében szóbeli és írásbeli házi feladatot adhatnak.
A kötelező szóbeli és írásbeli házi feladat mennyisége
- elsőtől negyedik osztályig nem haladhatja meg a napközis tanulmányi foglalkozás időtartamát,
- ötödiktől nyolcadik osztályig pedig a tantárgyankénti harminc percet.
Hétvégén sem adható több házi feladat, mint a hét többi napján.
Csak olyan házi feladat adható, amelynek előkészítése a tanórán már megtörtént.
Hosszabb iskolai szünetekre kötelező házi feladat nem adható.
A gyermekeket motiváló, szorgalmi házi feladat a pedagógus szándékától, pedagógiai céljától függően, tetszőlegesen adható.
16.2. Iskolai
dolgozatok szabályai
Dolgozatnak minősül az az írásbeli számonkérés, mely legalább 3-5 tanóra anyagára épül.
Egy tanítási napon 2 dolgozatnál több nem írható, ezért a tanulókkal a dolgozatok időpontját előre ismertetni kell.
A tanuló joga, hogy az írásbeli dolgozatát, annak beszedésétől számított 10 napon belül kijavítva és értékelve megtekinthesse.
A szülő joga, hogy a fogadóórán gyermeke dolgozatait megtekinthesse.
Az írásbeli dolgozatok formái:
- témazáró dolgozat,
- tanév eleji felmérés,
- tanév végi felmérés,
- egyéb dolgozat.
Nem számít dolgozatnak az az írásbeli számonkérés, mely a dolgozatnál meghatározott számú óra tananyagánál kevesebb anyagot kér számon (pl. írásbeli felelet, röpdolgozat).
17.
Osztályozó vizsga tantárgyankénti, évfolyamonkénti követelményei, a tanulmányok
alatti vizsgák tervezett ideje
A
vizsgatárgyak részei és követelményei
Magyar nyelv és
irodalom
1. évfolyam
- Írásbeli: magyar ábécé kis és nagybetűk, betűk alakítása, kapcsolása, betűk időtartamának jelölése, szavak mondatok másolása, (írottról - nyomtatottról), tollbamondás (látó-halló), tagolások
- Szóbeli: betű-hang megfeleltetése, hangos olvasás, információk, állítások megértése, értelmezése, egyszerű következtetés levonása, szövegértés: lényegkiemelés, tartalommondás, cselekmények időrendje
2. évfolyam
- Írásbeli betűalakítás, másolás, tollbamondás - (szavak, mondatok), betűk időtartama, - csoportosítása, j - ly hang ismerete, elválasztás, nagybetűk használata, írásjelek, betűrend, szótő - toldalék leválasztása, kijelentő-kérdő mondatok, mondatalkotás
- Szóbeli: hangos olvasás, információk, állítások megértése, értelmezése, szöveg megértése: - következtetés, lényegkiemelés, (szereplők megnevezése) tartalommondás, események időrendje szerinti összefoglalása, egyszerű értékelése, mondatalkotás tanult vers(ek) elmondása.
- Az ismeret szintjén elsajátított terminológiai fogalmakra, tanári emlékeztetésekre helyes válaszcselekvések.
- A bemutatott testkultúrális elemek mind ösztönös, mind nyílt utánzással történő visszaadása.
- A tanult mozgásos cselekvések gyakorlása során további fejlődés felmutatása.
- Az iskolai közlekedésben tudatosság.
- Az ismeret szintjén elsajátított terminológiai fogalmakra, tanári emlékeztetésekre helyes válaszcselekvések.
- A bemutatott testkultúrális elemek mind ösztönös, mind nyílt utánzással történő visszaadása.
- A tanult mozgásos cselekvések gyakorlása során további fejlődés felmutatása.
- Az iskolai közlekedésben tudatosság.
3. évfolyam
Szóbeli:
- Egyszerű szerkezetű mesék, elbeszélések tartalmának elmondása helyes időrendben
- Olvasmány szereplőinek, idejének, helyének megnevezése
- Hangos olvasás felkészülés után (fél oldal)
- Tanult versek, memoriterek elmondása
Írásbeli:
- Másolás
- Tollbamondás
- Mondatkezdés, mondatzárás helyes jelölése
- Mondatfajták
- Szavak elválasztása
- Szótő, toldalék leválasztása
- Szavak csoportosítása a tanult szófajok körében (főnév, ige, melléknév)
- Köznév, tulajdonnév megkülönböztetése, helyesírása
- Betűrend
- Írja helyesen a szókészlet szavaiban a szóvégi magánhangzókat - j-t és ly-et, kiejtés elvét követő szavakat
4. évfolyam
Szóbeli:
- Mesék elbeszélések tartalmának elmondása helyes időrendben.
- Az olvasmány szereplőinek, színhelyének, idejének megnevezése.
- Hangos olvasás felkészülés után.
- Tanult versek, memoriterek elmondása.
Írásbeli:
- A hangok időtartamának jelölése.
- A szóvégi ó, ő, ú, ű, helyes jelölése.
- A hangok fajtái: msh, mgh.
- A magyar ABC.
- Szótő, toldalék, szótag.
- Szavak elválasztása.
- Mondatfajták felismerése.
- A mondatkezdés és mondatzárás helyes jelölése.
- Az ige, a főnév, a számnév, a melléknév fogalma, csoportosításuk.
- Igék ragozása, (egyes és többes szám felismerése), igeidők felismerése.
- A személynevek, állatnevek, címek, gyakran használt földrajzi fogalmak tulajdonnevének nagy kezdőbetűs jelölése.
- Személyi adatainak helyes lejegyzése.
- A környezetében lévő intézmények helyes jelölése (iskola neve).
- A keltezés egyszerű alakjának helyes alkalmazása.
- A „j” és a „ly” helyes jelölése.
5. évfolyam Magyar
nyelvtan
Írásbeli:
- Szövegértés, szövegpótlás
- Hangrend és illeszkedés a szavakban
- Szótagolás, elválasztás
- Betűrendbe sorolás
- Kiejtés szerinti írásmód
- Teljes hasonulás helyesírása
- Ly - j helyesírása
- Keltezés helyesírása
Szóbeli:
- Kommunikációs folyamat tényezői
- Hangtani elemzés
- Hangrend és illeszkedés szabályai
- Elbeszélés, leírás, jellemzés műfaji sajátosságai
- Helyesírási alapelvek
Magyar irodalom 5. osztály
Írásbeli:
- A mese fogalma és fajtái
- Mesekezdések - mesebefejezések gyűjtése
- Állatmesék vázlatának elkészítése
- Petőfi életrajza- hiányzó adatok pótlása
- János vitéz: - a cselekményelemek összeállítása időrendben
- szereplők csoportosítása megadott szempont alapján
Szóbeli:
- Irodalomelméleti ismeretek: mese, elbeszélő költemény, tájleíró költemény
- Petőfi életrajza
- János vitéz cselekménye, mesei elemei
- Memoriter - Petőfi: János vitéz I. fejezet
6. osztály Magyar nyelvtan
Írásbeli:
- Hangalak és jelentés kapcsolata - jelentéstani elemzés
- Ellentétes és rokon értelmű szavak gyűjtése; szövegkiegészítés
- Alapszófajok felismerése, helyesírása (tulajdonnév, számnév, melléknév fokozása)
- A személyes névmás ragozott alakjai
- Szólások és közmondások
- Levélírás nyelvi formái; címzés
Szóbeli:
- A kommunikáció nem nyelvi jelei
- A jelentésmező
- Az ige, főnév, melléknév, számnév fogalma, fajtái
Magyar irodalom 6. osztály
Írásbeli:
- Műfelismerés idézetekből: - Ki mondta - kinek?
- Népköltészet - műköltészet összehasonlítása
- Műfajismeret - meghatározások alapján való párosítás (monda, elbeszélő költemény, ballada, dal)
- Arany Toldi: - a cselekmény időrendben, - szereplők megadott szempont szerinti csoportosítása, - helyszínek
- Fazekas: Lúdas Matyi - a cselekmény időrendben; tanulság
Szóbeli:
- Műnemek felsorolása, jellemzői
- Monda, legenda sajátosságai
- Toldi cselekménye - vázlatosan
- Memoriter: Arany: Toldi - Előhang
7. osztály Magyar nyelvtan
Írásbeli:
- Szószerkezet fajtáinak felismerése, önálló szószerkezet-alkotás
- Mondatrészek szerinti mondatelemzés - aláhúzással, ágrajzzal
- A teljes hasonulás helyesírása
- Ly - j helyesírása a határozókban
Szóbeli:
- Szószerkezet fogalma, fajtái
- Mondatrészek fogalma, fajtái
- Állítmány (igei, névszói)
- Alany (határozott, általános)
- Tárgy (irány, eredmény)
- Határozók (idő, hely, eszköz, társ, ok, cél)
- Jelzők (minőség, mennyiség)
Magyar irodalom 7. osztály
Írásbeli:
- Reformkor nagyjainak felismerése tevékenységük alapján
- Irodalomelmélet (reform, mecénás, himnusz, elégia, rapszódia, epigramma, alkalmi vers, dal, romantika, realizmus)
- Műfelismerés - idézetekből
- Kölcsey - Vörösmarty - Petőfi - Arany - Jókai életrajza
- Jókai: A kőszívű ember fiai - tartalom
Szóbeli:
- A reformkor általános jellemzése
- Petőfi élete és költészete
- Himnusz és Szózat összehasonlítása - mondanivaló és szerkezet alapján
- Memoriter: Kölcsey: Himnusz, Vörösmarty: Szózat, Petőfi: Reszket a bokor, mert, Szeptember végén, Nemzeti dal, Földtámadott a tenger, Arany: Nemzetőr-dal
8. osztály Magyar nyelv
Írásbeli
- Szóösszetétel fajtái és helyesírásuk
- Az írásjelek használata:
o Mondatzáró írásjelek
o Mondatrészek, tagmondatok közötti írásjelek
o Az idézés: idéző mondat: idézet
§ Idézet - idézőmondat
§ Tartalmi
o Mellérendelő összetett mondatok fajtái
o Modern önéletrajz írása
Szóbeli:
- Kommunikációs alapfogalmak
- A monológ és a dialóg jellemzői, a nem nyelvi jelek szerepe
- Mondatfajták és szerepük a kommunikációban
- A vita és az életrajz jellemzői
Magyar irodalom 8. osztály
Írásbeli:
- A Nyugat legjelentősebb alkotói: Ady, Móricz, Babits, Juhász, Kosztolányi, Tóth Árpád, József Attila, Radnóti - életrajzi adatok; művek felismerése idézetekből, 1 mondatos jellemzőkből
Szóbeli:
- A Nyugat c. folyóirat jelentősége
- Ady élete és költészete: a szimbolizmus
- Móricz és Kosztolányi novelláinak témái, a lélektani novella fogalma
- József Attila és Radnóti jelentősége az irodalomban
- Memoriter: Ady: A föl-földobott kő, Őrizem a szemed, Juhász: Milyen volt…., József Attila: Tiszta szívvel
Történelem
5. osztály
Szóbeli: Az őskori ember élete; A trójai háború története; A római eredetmonda; Géza fejedelem és I. Szent István államszervező tevékenysége; A középkori városok jellemzői;
Írásbeli: Az ókori Kelet kultúrája; A görög istenvilág; Athén és Spárta összehasonlítása; Augustus császársága; A provinciák; A lovagi életmód jellemzői; Az Árpád-házi magyar királyok;
6. osztály
Szóbeli: Hunyadi János, a törökverő; A nagy várháborúk kora; Földrajzi felfedezések; Napóleon; Széchenyi István és Kossuth Lajos programja;
Írásbeli: Károly Róbert és I. Nagy Lajos törvényei; Hunyadi Mátyás uralkodása; A mohácsi csatavesztés; A reformáció; A Rákóczi-szabadságharc története; A francia forradalom eseményei; Az 1848-49-es forradalom és szabadságharc története;
7. osztály
Szóbeli: A kiegyezés létrejötte; A Párizs környéki békék; A hitleri Németország és a sztálini Szovjetunió jellemzői; Magyarország a II. világháborúban;
Írásbeli: Szövetségi rendszerek kialakulása és az I. világháború története; A trianoni béke; A Horthy-korszak jellemzői; Terület-visszacsatolások; A II. világháború nagy csatái;
8. osztály
Szóbeli: A hidegháború jellemzői, forró pontok kiemelése; A Kádár-rendszer jellemzői, mindennapok; A rendszerváltás; A globalizáció fő problémái; Állampolgári jogok és kötelességek; A nyilvánosság, kommunikációs csatornák;
Írásbeli: Tanácsköztársaság Magyarországon; Az 1956-os magyar forradalom és szabadságharc története; A szovjet tömb felbomlása; Az EU; A média funkciói;
Német nyelv
4. évfolyam
Nyelvtani
követelmények:
- Szabályos igék ragozása jelen időben
- A létige „sein” ragozása jelen időben
- A birtokost kifejező ige „haben” ragozása jelen időben
- Számok
- A német ABC
- Egyszerű mondatokban főnevek és melléknevek használata
- Egyszerű kijelentő, kérdő- és tagadómondatok
- Határozott és határozatlan névelők
Szóbeli követelmények:
- Bemutatkozás
- Iskola
5. évfolyam
Nyelvtani
követelmények:
- Szabályos igék ragozása jelen időben
- Rendhagyó igék ragozása jelen időben
- Módbeli segédigék
- Számok szóban és írásban
- Alany- és tárgyeset
- Tagadás
- Kijelentő és kérdő mondatok
Szóbeli követelmények:
- Bemutatkozás: név, életkor, család, hobby, barátok
- Iskola: tárgyak, személyek az iskolában és elöljárószók használata: fönt, lent, jobbra, balra, itt, ott középen… előtt, mögött
6. évfolyam
Nyelvtani követelmények:
- Szabályos és rendhagyó igék ragozása jelen időben
- Módbeli segédigék
- Számok
- Birtokos névmások
- Tagadás
- Múlt idő
- Jövő idő
- Részes és birtokos eset
Szóbeli követelmények:
- Bemutatkozás
- Iskola, tárgyak, személyek az osztályban elöljárószavak használata
- Vásárlás
- Sport
7. évfolyam
Nyelvtani
követelmények:
- szabályos és rendhagyó igék
- módbeli segédigék
- birtokos névmások
- igeidők (jelen, múlt, jövő idő)
- Alany, tárgy, birtokos, részes eset
- Kijelentő mondat, kérdő mondat kérdőszóval
- Eldöntendő kérdő mondat
- Melléknevek fokozása
- Hasonlító mondatok alap és középfokban
Szóbeli követelmények:
- Bemutatkozás
- Iskola
- Vásárlás
- Sport
- Egyszerű történet elmesélése múlt időben és jövőbeni tervek pl. nyári élmény
8. évfolyam
Nyelvtani
követelmények:
- szabályos és rendhagyó igék
- módbeli segédigék
- igeidők (jelen, múlt, jövő idő)
- Kijelentő, kérdő mondat jelen, múlt és jövő időben
- Melléknév fokozás, hasonlító mondatok
- Melléknévragozás
- Elöljárószók
- Vonzatos igék
Szóbeli követelmények:
- bemutatkozás
- vásárlás
- utazás
- sport
- kommunikáció
- környezetvédelem
Matematika
1. évfolyam
- Állítások alapján igazzá tétele: -<; >; =, számosság megállapítása: mennyivel?, számok írása, 20-as számköri ismeret, számok tulajdonságai: - összeadás, kivonás, szöveges feladat megoldása
2. évfolyam
- Írásbeli: állítások igazzá tétele, számok írása, összehasonlítása, 100-as számköri ismeretek, sorozatok, számok tulajdonságai, műveletek: - összeadás, kivonás, szorzás, osztás, műveletek sorrendje, szöveges feladatok.
3. évfolyam
Írásbeli:
1000-es számköri ismeretek
- Számok helye a számegyenesen
- Számszomszédok
- A négy alapművelet ezres számkörben kerek számokkal fejben.
- Írásbeli összeadás, kivonás, egyjegyűvel való szorzás
- Egyszerű szöveges feladatok lejegyzése, értelmezése, megoldása
- Leggyakoribb síkidomok és sokszögek csoportosítása
4. évfolyam
- számok lejegyzése, leolvasása, számlálgatás százasával, ötvenesével, egyesével
- számok pontos és megközelítő helye a számegyenesen
- számok alaki, valódi és helyi értéke
- számok nagyság szerinti összehasonlítása, sorba rendezése
- számok egyes, tízes, százas, ezres szomszédjai
- kerekítés tízesekre, százasokra, ezresekre
- szóbeli összeadás, kivonás a tízezres számkörben
- írásbeli összeadás és kivonás becsléssel, ellenőrzéssel
- egyszerű szöveges feladatok
- egyszerű nyitott mondatok értelmezése
- írásbeli szorzás egy és kétjegyű szorzóval, szorzatok becslése százasokra kerekített értékekkel, műveletek ellenőrzése
- írásbeli osztás, több helyiértéken is van maradék, ellenőrzés szorzással
- műveletvégzés sorrendje és a zárójel szerepe
5. évfolyam
Számtan, algebra
• A tanult számok helyes leírása, olvasása, számegyenesen
való ábrázolása, két szám összehasonlítása.
• A tízes számrendszer biztos ismerete.
• Összeadás, kivonás, szorzás, kétjegyűvel való osztás a
természetes számok körében. Egyjegyű nevezőjű pozitív törtek (legfeljebb
ezredeket tartalmazó tizedes törtek) összeadása és kivonása két tag esetén, az
eredmény helyességének ellenőrzése.
• Helyes műveleti sorrend ismerete a négy alapművelet
esetén.
• Egyszerű egyenletek, szöveges feladatok megoldása
következtetéssel.
Összefüggések, függvények, sorozatok
• Konkrét pontok ábrázolása, pontok koordinátáinak
leolvasása.
Geometria, mérés
• Szakasz másolása, adott távolságok felmérése.
• Felezőmerőleges szemléletes fogalma.
• Téglalap (négyzet) kerületének, területének, kocka
felszínének és térfogatának kiszámítása konkrét esetekben. Hosszúság és terület
szabványmértékegységei és egyszerűbb átváltások konkrét gyakorlati
feladatokban. A térfogat, űrtartalom, idő, tömeg mértékegységei.
Valószínűség, statisztika
• Konkrét feladatok kapcsán a biztos és a lehetetlen
események felismerése.
• Két szám számtani közepének (átlagának) meghatározása.
6. évfolyam
Gondolkodási módszerek
• Egyszerű, matematikailag is értelmezhető hétköznapi
szituációk megfogalmazása szóban és írásban.
Számtan, algebra
• Tört, tizedestört, negatív szám
fogalma. Pozitív törtek szorzása és osztása pozitív egésszel.
• 2-vel, 5-tel, 10-zel, 100-zal való oszthatóság.
• A mindennapi életben felmerülő egyszerű, konkrét
arányossági feladatok megoldása következtetéssel.
• Egyszerű elsőfokú egyismeretlenes
egyenletek megoldása szabadon választható módszerrel.
Összefüggések, függvények, sorozatok
• Biztos tájékozódás a derékszögű koordinátarendszerben.
Geometria, mérés
• A pont, egyenes, szakasz fogalmának helyes használata.
• Pont tengelyes tükörképének megszerkesztése.
• Párhuzamos és merőleges egyenesek előállítása,
szögmásolás, szakaszfelező merőleges szerkesztése.
• Háromszögek, négyszögek kerületének kiszámítása.
• Téglatest felszíne és térfogata konkrét esetekben. A
térfogat és űrtartalom mértékegységeinek átváltása.
Valószínűség,
statisztika
• Konkrét feladatok kapcsán a biztos és a lehetetlen
események felismerése.
• Néhány szám számtani közepének (átlagának) meghatározása.
7. évfolyam
Gondolkodási módszerek
• Gondolatok (állítások, feltételezések, választások stb.)
világos, érthető szóbeli és írásbeli közlése.
• Egyszerű állítások igazságának eldöntése.
• Sorba rendezés, kiválasztás legfeljebb 4 elem esetén.
Számtan, algebra
• Alapműveletek helyes elvégzése kis abszolútértékű
egészek, törtek, tizedestörtek körében egyszerű
esetekben.
• 10 pozitív egész kitevőjű hatványai, 10-nél nagyobb
számok normálalakja.
• Egyenes és fordított arányosság felismerése és
alkalmazása egyszerű konkrét feladatokban. Egyszerű százalékszámítási
feladatok.
• Osztó, többszörös, két szám közös osztóinak, néhány közös
többesének megkeresése.
• Egyszerű elsőfokú egyismeretlenes
egyenletek megoldása.
• Egyszerű szöveges feladatok megoldása következtetéssel
is.
Összefüggések, függvények, sorozatok
• Lineáris függvények ábrázolása értéktáblázattal egyszerű
esetekben.
• Egyszerű sorozatok folytatása adott szabály szerint,
néhány taggal megadott sorozat esetén szabály(ok)
keresése.
Geometria
• Szög (fok), hosszúság, terület, térfogat, tömeg,
űrtartalom, idő mérése a szabványos mértékegységeinek ismerete.
• Háromszögek területének kiszámítása.
• Adott pont középpontos tükörképének megszerkesztése.
Szögfelező szerkesztése.
• Háromszöggel kapcsolatos legegyszerűbb szerkesztések.
• Háromszögek és konvex négyszögek belső szögeinek összege.
• Háromszög és négyszög alapú egyenes hasábok, valamint a
forgáshenger felismerése, jellemzése.
Valószínűség, statisztika
• A gyakoriság fogalma.
• Egyszerű grafikonok olvasása, készítése.
8. évfolyam
Gondolkodási módszerek
• Szabatos, pontos írásbeli és szóbeli fogalmazás.
• Szövegértelmezés egyszerű esetekben.
• A tanult halmazműveletek felismerése két egyszerű,
konkrét halmaz esetén.
• Sorba rendezés, kiválasztás legfeljebb 4-5 elem esetén,
az összes eset felsorolása.
Számtan, algebra
• Alapműveletek helyes sorrendű elvégzése egyszerű esetekben a racionális számkörben.
• Egyszerű algebrai egész kifejezések helyettesi értékének
kiszámítása.
• Elsőfokú egyenletek megoldása.
• Egyszerű szöveges feladatok megoldása következtetéssel,
egyenlettel.
Összefüggések, függvények, sorozatok
• Az a x+b függvény
és ábrázolása konkrét racionális együtthatók esetén.
Geometria
• Háromszög és négyszög alapú egyenes hasábok felszíne és
térfogata.
• Adott pont eltolása adott vektorral.
• Kicsinyítés és nagyítás felismerése hétköznapi
szituációkban.
• Pitagorasz-tétel ismerete (bizonyítás nélkül).
Valószínűség, statisztika
• Relatív gyakoriság.
• Leggyakoribb és középső adat meghatározása kisszámú
konkrét adathalmazban. Grafikonok készítése, olvasása egyszerű esetekben.
Fizika
7.
évfolyam
Ismerje a sebesség,
átlagsebesség fogalmát, jelét, kiszámítását. Oldjon meg egyszerű feladatokat a
sebességgel kapcsolatban.
Soroljon fel
mozgásállapot-változással járó kölcsönhatásokat. Értelmezze a tömeg fogalmát.
Ismerje a sűrűség fogalmát,
tudja összehasonlítani a testek sűrűségét. Ismerje az erőhatás, erő fogalmát,
jelét, mértékegységét, tudja értelmezni az iránymennyiség fogalmát. Ismerje a különféle
erőhatásokat, erőábrázolásokat, az erő forgató
hatását.
Ismerje fel a
hatás-ellenhatás törvényét, az erő-ellenerő fogalmát. Ismerje a súrlódást és közegellenállást,
mint a mozgásokat befolyásoló tényezőket. Sűrűséggel és forgatónyomatékkal
kapcsolatos egyszerű feladatok megoldása.
Ismerje a nyomás
fogalmát, jelét, mértékegységét, kiszámítását. Folyadékok és gázok nyomását
értelmezze, anyagszerkezeti alapokon történő magyarázatát ismerje. Arkhimédész törvényének felismerése kísérletek alapján, értelmezze a
felhajtóerőt. Elemezze az úszás, merülés, lebegés jelenségét
sűrűségviszonyokkal. Magyarázza el a hajszálcsövesség, közlekedőedények
szerepét az élő- és élettelen világban, ill. a környezetvédelemben.
Tudja az energia fogalmát,
jelét, mértékegységét, az energia-megmaradás törvényének érvényesülését a
hétköznapi élet különböző folyamataiban, például egyszerű gépek alkalmazásakor.
Tudja a munka, teljesítmény, hatásfok fogalmát, mértékegységét és kiszámítási
módját. A belsőenergia és a fajhő fogalmát tudja meghatározni.
8.
évfolyam
Egy test elektromosan
semleges és az anyagszerkezeti magyarázata. A testek elektromos állapota és
fajtái. Vezetők és a szigetelők közötti különbségek és példák.
Elektromos áram fogalma.
Áramerősség fogalma, jele, kiszámítása, mértékegysége, mérése. Elektromos
áramkör részei, áramirányok. Feszültség fogalma, jele, kiszámítása, mértékegysége,
mérése. Soros és párhuzamos kapcsolás. Elektromos ellenállás fogalma, jele,
kiszámítása, mértékegysége. Egyszerű számításos feladat megoldása az
áramerősség, feszültség és ellenállással kapcsolatban.
Elektromos munka fogalma,
jele, kiszámítása, mértékegysége. Elektromos teljesítmény fogalma, jele,
kiszámítása, mértékegysége. Elektromos áram hatásai a gyakorlati életben. Váltakozó
áram és egyenáram fogalma. Egyszerű számításos feladatok az elektromos munka és
elektromos teljesítménnyel kapcsolatban
Fényforrás fogalma,
csoportosítása. Fény terjedési sebessége. Fény
visszaverődésével és a fény törésével kapcsolatos alapvető jelenségek,
törvények. Síktükörben látott kép. Síktükör, homorú- és domború tükör, domború-
és homorú lencse használata a gyakorlati életben. Tudjanak egyszerű optikai
eszközök felsorolni. Látás feltétele. Fehér fény és a szivárvány.
Kémia
7. évfolyam
Fizikai és kémiai
tulajdonságok, gázok, folyadékok és szilárd anyagok, a
halmazállapot-változásokat kísérő energiaváltozások. Energiaforrások, ásványi
szenek, mesterséges szenek, a földgáz és a kőolaj, megújuló energiaforrások. Az
oldatok, az oldatok töménysége, kapcsolódó számítások. Az atomok és elemek, az
anyagmennyiség, az atom felépítése, az elektronfelhő szerkezete, az
atomszerkezet és a periódusos rendszer. Kémiai kötések, a kémiai reakció,
reakcióegyenletek, kapcsolódó számítások.
8.
évfolyam
A nemesgázok, a hidrogén.
Halogénelemek, a hidrogén-klorid. A VI. főcsoport, a víz, vizes oldatok
kémhatása, a hidrogén-peroxid, fontosabb kénvegyületek. Az V. főcsoport, az ammónia,
a salétromsav, a foszforsav, a műtrágyák. A IV. főcsoport, fontosabb
szénvegyületek, a szilícium és vegyületei. A fémek általános jellemzése.
Korrózió, korrózióvédelem. Az alkálifémek, az alkáliföldfémek, a természetes
vizek keménysége, vízlágyítás. Az alumínium, alumíniumgyártás. A vas,
vasgyártás. A rézcsoport és a cinkcsoport.
Biológia
7. évfolyam
Az ökológiai rendszerek
szabályozó folyamatai, az élőlény és környezete; az életközösségek
szereveződése; táplálkozási kapcsolatok és szintek; anyagforgalom és
energiaáramlás; az emberi tevékenység hatása az életközösségekre; a Föld
globális gondjai; lakóhelyünk környezeti problémái.
Távoli tájak
életközösségei: a trópusi, a mérsékelt és a hideg övezet, a hegyvidékek, a tengerek
és a tengerpartok élővilága. Rendszer az élők világában, rendező elvek,
rendszertani kategóriák: az élőlények országai.
8.
évfolyam
Az emberi test felépítése és működése. Szerveződési szintek; sejtjeink közös jellemzői; a szövetek felépítése és funkciója. Az önfenntartó működések: a szervek felépítése és működése; kamaszkori változásainak oka és következményei, sérülések, elváltozások. A nemi működés; az ember nemi élete; terhesség és szülés; higiénia, a nemi úton terjedő betegségek megelőzése. Az idegrendszer felépítése és működése; a szomatikus és a vegetatív idegrendszer felépítése és működése; reflexek; az idegrendszeri elváltozások, drogok, a hormonrendszer felépítése és működése; az ideg- és a hormonrendszer kapcsolata
Földrajz
7. évfolyam
Földtörténet, kontinensek
földrajza (Afrika, Amerika, Ausztrália és Óceánia, Ázsia, Sarkvidékek)
8.
évfolyam
Európa természeti földrajza, Európa országainak gazdaságföldrajza, Magyarország természeti földrajza, Magyarország társadalom- és gazdaságföldrajza
Környezetismeret
1. évfolyam
Szóbeli:
- tájékozódás térben, időben, saját testén és testéhez viszonyítva
- gyalogos közlekedés szabályai és eszközei
- általános ismeretek tudása (személyi adatok)
- tájékozódás az élettelen természetről: napszakok, hét napjai, hónapok, évszakok
- tájékozódás az élő természetről (növények, állatok, ember)
- testrészek, érzékszervek ismerete
- személyi higiénia
2. évfolyam
Az erdő:
- szintjei
- növényei
- állatai
- védelme
Testünk, életműködéseink:
- testrészek
- érzékszervek
- egészséges életmód feltételei
3. évfolyam
Szóbeli:
Növények és állatok életműködései:
- Környezeti feltételek
- Állatok táplálkozása, légzése, kültakarója, mozgása
- A fa részei
Környezetünkben történő változások:
- hőmérséklet mértékegysége, mérése
- olvadás, forrás
- halmazállapotok
Testünk, életműködéseink
- Bőrünk főbb tulajdonságai
- A táplálék útja
- Az egészséges életmód (napirend, táplálkozás, mozgás)
Tájékozódás
- Irányok
- Világtájak
Ismerkedjünk hazánkkal:
- Szülőföld
- Fővárosunk
- Jelképeink
4. évfolyam
Szóbeli:
1. Növények a környezetünkben
- a virágos növény részei egyes részek feladata
- zöldségfélék, gyümölcsök tulajdonságai
- a fa részei az egyes részek feladata
- szántóföldön termesztett növények (gabonafélék, ipari növények)
2.Állatok a környezetünkben
- az állatok csoportosítása puhatestűek, rovarok bogarak, madarak, emlősök, tulajdonságaik
- az éti csiga, katicabogár, feketerigó, kutya, ló testfelépítése, tulajdonságaik
3. Testünk, életműködésünk
- az emberi életkor szakaszai
- táplálékpiramis
- légúti és szenvedélybetegségek felsorolása
4. Élőhelyünk a Föld
- az időjárás hatása életünkre
- talaj, víz, levegőszennyezés
5.A mi hazánk Magyarország
- mi a térkép, térképfajták, térkép színei
- felszínformák
- települések: városok, falvak, tanyák
- Magyarország nagy tájai, területük, felszínük, kialakulása, éghajlatuk, termesztett növények, nagyobb városok
Testnevelés
1. évfolyam
- Az ismeret szintjén elsajátított terminológiai fogalmakra, tanári emlékeztetésekre helyes válaszcselekvések.
- A bemutatott testkultúrális elemek mind ösztönös, mind nyílt utánzással történő visszaadása.
- A tanult mozgásos cselekvések gyakorlása során további fejlődés felmutatása.
- Az iskolai közlekedésben tudatosság.
2. évfolyam
- Az ismeret szintjén elsajátított terminológiai fogalmakra, tanári emlékeztetésekre helyes válaszcselekvések.
- A bemutatott testkultúrális elemek mind ösztönös, mind nyílt utánzással történő visszaadása.
- A tanult mozgásos cselekvések gyakorlása során további fejlődés felmutatása.
- Az iskolai közlekedésben tudatosság.
3. évfolyam
- Az ismeret szintjén elsajátított terminológiai fogalmakra, tanári emlékeztetésekre helyes válaszcselekvések.
- A bemutatott testkultúrális elemek mind ösztönös, mind nyílt utánzással történő visszaadása.
- A tanult mozgásos cselekvések gyakorlása során további fejlődés felmutatása.
- Az iskolai közlekedésben tudatosság.
4. évfolyam
- Az egyre bővülő terminológiai fogalmak, szóbeli tanári közlések segítség nélkül mozgásos cselekvésekké alakítása. A tanári hibajavítás irányításának követése.
- A tanult tananyag visszaadásában önmagukhoz mért fejlődés.
- A természetes mozgások területén elfogadhatóan jó végrehajtási technika, harmonikussá váló külső kép.
- Motorikus emlékezet működése a koreografált mozgássorok bemutatásakor.
A
felső tagozatban az osztályozó vizsga képességszintjeinek követelményei
különbözőek fiúk és leányok számára, melyhez kidolgozott táblázatunk van.
Minden évfolyamon teljesíteni kell: 40m-es futás, 2000m-es futás, medicinlabda
dobás hátra két kézzel, fekvőtámaszban karhajlítás - nyújtás, 4 perces felülés,
helyből távolugrás.
5. évfolyam
Kézilabda: labdavezetés, átadás párokban helyben,
Torna: talaj: gurulóátfordulás (előre-hátra), terpesz (előre -hátra), tarkóállás,
Szekrényugrás: felguggolás függőleges repülés, felbukfenc
4 részes szekrényen,
Atlétika: távolugrás, kislabdahajítás, magasugrás,
Kötélmászás.
6. évfolyam
Kézilabda: labdavezetés, átadás párokban mozgás közben, kitámasztásos kapuralövés célba.
Torna: talaj: gurulóátfordulás (előre-hátra), terpesz (előre-hátra),
tarkóállás,
Szekrényugrás: bátorugrás, felguggolás leterpesztés 4 részes szekrényen,
Atlétika: távolugrás, kislabdahajítás, magasugrás
Kötélmászás.
7.
évfolyam
Kézilabda: labdavezetés, átadás, kitámasztás, beugrásos kapuralövés.
Torna: talaj: gurulóátfordulás (előre-hátra), terpesz (előre-hátra),
tarkóállás, fejállás
Szekrényugrás: guggolóátugrás 4-5 részes szekrényen,
Atlétika: távolugrás, kislabdahajítás, magasugrás,
Kötélmászás.
8.
évfolyam
Kézilabda: labdavezetés, átadások, kitámasztás, felugrásos kapuralövés,
büntetődobás
Torna: talaj: gurulóátfordulások, tarkóállás, fejállás, kézállás,
Szekrényugrás: guggolóátugrás, terpeszátugrás 4
részes szekrényen,
Atlétika:
távolugrás guggoló technika, kislabdahajítás 3-as
lépésritmusban, magasugrás lépő technika.
Kötélmászás
Ének-zene
1. évfolyam
- 5-8 dal ismerete a törzsanyagból
- Dalfelismerés hallás után
- Elemi ritmusértékek felismerése (negyed, páros nyolcad)
2. évfolyam
- tudjon 10 dalt a törzsanyag dalaiból
- hallás után egyenletes lüktetés felismerése
- negyed értékű hang, nyolcadpár és negyed szünet megszólaltatása, lejegyzése
- dó, ré, alsó lá, szó, mi lá hangok ismerete
- Zenei ismeretek: - ritmikai, dallami elemek
3. évfolyam
(szóbeli)
- 8-10 dal ismerete a törzsanyag dalaiból
- Negyed, nyolcad, szünet megszólaltatása, lejegyzése
- Szolmizációs hangok
- A férfi és női hang felismerése
- Hegedű, fuvola hangjának felismerése
4. évfolyam
(szóbeli)
- 8-10 dal ismerete a törzsanyag dalaiból
- A Himnusz éneklése pontos szöveggel, tiszteletadással.
- A meghallgatott zenés mesék tartalmának felidézése, a tartalom és a zene összhangjának felismerése.
- Zenei karakterdarabok szóbeli jellemzése. Tanult népdalok felismerése zeneművekben, feldolgozásokban.
A továbbhaladáshoz szükséges követelmények az 5.
évfolyam végén
15-20 dal egységes, tiszta
éneklése, helyes artikulációval, a dallam és a szöveg kapcsolatára épülő
előadásmóddal.
A felső ré és a felső mi
hangok, a helyes hétfokúság és a tanult hangközök felismerése a tanult
dallamokban.
A violinkulcs
ritmusvonalainak felismerése, olvasása és lejegyzése.
Öt- és hétfokú dallamok
éneklése betűkottáról.
A tanult hangközök
felismerése.
Részvétel többszólamú zenei tevékenységben.
A továbbhaladáshoz szükséges követelmények a 6.
évfolyam végén
Az ismételt dalokat is
beleszámítva 20-25 dal pontos, stílusos éneklése emlékezetből.
A Szózat éneklése pontos
ritmussal, helyes tempóban és dinamikával.
A tanult ritmuselemek
felismerése, megszólaltatása, lejegyzése.
A tanult hangközök, a zenei
ABC, a módosítójelek, hangsorok és hangnemek ismerete.
A többször meghallgatott zeneművek felismerése, témáinak éneklése.
A továbbhaladáshoz szükséges minimum követelmények a
7. évfolyam végén
A tanult dalok (kb. 20
népdal, műdal), zeneműrészletek kifejező, érthető, stílusos előadás.
Az előző években tanult
ritmuselemek további gyakorlása, elmélyítése.
A nyolcad alaplüktetésű
üteme felismerése a tanult dalokban.
A tanult hangközök
felismerése, megnevezése.
A leggyakoribb tempó-és
dinamikai jelek ismerete.
A dúr és moll hangsorok,
hangnemek ismerete 2#- 2b-ig.
A barokk, a klasszikus és a
romantikus zene legjelentősebb zenei formáinak, zeneszerzőinek ismerete.
A többször meghallgatott zeneművek felismerése jellegzetes részleteik alapján.
A továbbhaladáshoz szükséges minimális követelmények
a 8.évfolyam végén
20-25 népdal, műdal
kifejező éneklése emlékezetből.
Egyszerű kétszólamú művek
csoportos éneklése.
A tanult ritmuselemek
felismerése és megszólaltatása ismert dallamokban emlékezetből vagy
kottaképről.
Az ismert dalok, zenei
szemelvények szolmizációs éneklése.
A tanult hangnemek,
hangsorok, hangközök felismerése, megnevezése.
A leggyakoribb tempó-és
dinamikai jelek.
Tájékozódás a tanult stílusokban,
zenetörténeti korszakokban.
A többször hallott zeneművek felismerése.
Informatika
3. évfolyam
- Alapvető informatikai eszközök használata
- Egy operációs rendszer grafikus felületének megismerése
- Képszerkesztő programok alkalmazása
- Rövid dokumentumok készítése
- Tantárgyakhoz kapcsolódó feladatok megoldása informatikai környezetben
- Az informatikai eszközök használata során betartandó alapvető szabályok ismerete
4. évfolyam
- Alapvető informatikai eszközök használata
- Egy operációs rendszer grafikus felületének megismerése
- Képszerkesztő programok alkalmazása
- Rövid dokumentumok készítése
- Tantárgyakhoz kapcsolódó feladatok megoldása informatikai környezetben
- Tájékozódás tantárgyi tartalmakhoz kapcsolódó, oktatási témájú oldalakon tanári segítséggel
- Az informatikai eszközök használata során betartandó alapvető szabályok ismerete
- Az életkori sajátosságoknak megfelelő internetes oldalak látogatása, tapasztalatszerzés
7.
évfolyam
Gyakorlati
Weblapszerkesztés
Egyszerű, egyoldalas
alapműveleteket tartalmazó feladat (színek, képek, szövegek, linkek)
Prezentáció
Egyszerű alapműveleteket
tartalmazó feladat (színek, szövegek, képek)
8.
évfolyam
Gyakorlati
Táblázatkezelés
Egyszerű táblázat
elkészítése (formázás, szum, átlag, min, max. fgv.)
Adatbázis kezelés
Egytáblás adatkezelő feladat (importálás, egyszerű lekérdezések, jelentése)
Rajz és műalkotások elemzése
1. évfolyam
- Téri viszonyok létrehozása
- Alapszínek
- Hajtogatás, nyírás (papírból, textilből)
- Díszítőelemek
- Festék oldása, higítása
- Személyes élmények kifejtése
2. évfolyam
(írásbeli)
- saját élmények megjelenítés
- eszközök rendeltetésszerű használata
- színek ismerete
- egyszerű tárgyak, formák létrehozása gyurmából
3. évfolyam
(írásbeli)
- helyes eszközhasználat
- fő és mellékszínek ismerete
- lényegkiemelés színnel és mérettel
- magyarázó rajz készítése
- egy rendeltetésszerű tárgy konstruálása
- 1-2 mű és művész megnevezése
4. évfolyam
(írásbeli)
- helyes eszközhasználat
- fő és mellékszínek ismerete
- élmény- és emlékkifejezés, illusztráció készítése, síkbáb és egyszerű jelmez készítése, egy tárgy modell utáni ábrázolás, jelek, ábrák készítése, egyszerű tárgyak alkotása
- alkotó tevékenysége során a legismertebb formák, színek, vonalak, térbeli helyek és irányok, ill. komponálási módok használata
- az újólag belépő anyagok és eszközök tekintetében az alkotó tevékenységnek megfelelő, rendeltetésszerű és biztonságos anyag- és eszközhasználat
- 1-2 mű és művész megnevezése
Technika
1. évfolyam
- Természetes anyagok ismerete
- Tárgy készítése anyagból (papír, textil)
- Építés minta alapján
- Gyalogos közlekedés szabályai, közlekedéssel kapcsolatos magatartási formák
- Alapvető házimunkák tudása
2. évfolyam
- építés építőelemekkel
- papír, textil, fa legfontosabb tulajdonságainak ismerete
- a közlekedés szabályai, veszélyei
- higiénés szabályok a táplálkozásban, öltözködésben
3. évfolyam
- balesetvédelmi szabály
- helyes eszközhasználat
- házak, lakások feladata, funkciói
- papírfajták - egyszerű hajtogatás rajról
- a fa tulajdonsága
- textil - 3-as fonás
- fémek - szerszámismeret
- közlekedési alapismeretek (kerékpár, gyalogos)
4. évfolyam
- Épített környezet, korszerű építmények megnevezése.
- Az anyagfeldolgozás általános jellemzőinek bemutatása.
- . A közlekedés szabályainak felhasználása problémahelyzetek megoldásához, elemzéséhez.
- A kerékpáros közlekedés szabályainak ismerete.
-
Időjáráshoz, évszakhoz, napszakhoz, alkalomhoz
kapcsolódó életviteli szokások értelmezése, indoklása.
18. Iskolai
osztályok száma és az egyes osztályokban a tanulók létszáma
Iskolai osztály |
Az
osztályban tanulók száma |
1.o. |
24 fő |
2.o. |
14 fő |
3.o. |
18 fő |
4.o. |
15 fő |
5.o. |
10 fő |
6.o. |
13 fő |
7.o. |
18 fő |
8.o. |
18 fő |