|
1.
évfolyam |
|
|
|
|
|
Magyar nyelv és irodalom |
Éves
óraszám: 288 |
|
|
|
|
|
Témakörök óraszáma |
|
Beszédkészség, szóbeli szövegek megértése, értelmezése és alkotása |
15 |
|
Olvasás, az írott szöveg megértése 1. ‑ az olvasástanulás előkészítése |
25 |
|
Olvasás, az írott szöveg megértése 2. ‑ az olvasás jelrendszerének elsajátítása, dekódolási képesség kialakítása |
70 |
|
Olvasás, az írott szöveg megértése 3. ‑ a szövegértő olvasás előkészítése |
20 |
|
Irodalmi kultúra, az irodalmi művek értelmezése |
5 |
|
Az írástanítás előkészítése ‑ az írás megtanulásának technikai alapozása |
20 |
|
Az írott betűalakok tanítása ‑ írástechnikát fejlesztő gyakorlatok |
50 |
|
Az írástechnika fejlesztése ‑ az eszközszintű írás előkészítése |
15 |
|
Nyelvtani és nyelvhelyességi ismeretek tudatosítása és alkalmazása: mondat, szó, hang, betű; szótagolás; szótő és toldalék; mondatfajták |
- |
|
Helyesírási szabályok ismerete és alkalmazása |
- |
|
A tanulási képesség fejlesztése |
7 |
|
Az ítélőképesség, az erkölcsi, az esztétikai és a történeti érzék fejlesztése |
- |
|
|
|
|
Matematika |
Éves
óraszám: 180 |
|
|
|
|
|
Témakörök óraszáma |
|
1. Gondolkodási módszerek, halmazok, matematikai logika, kombinatorika, gráfok |
folyamatos |
|
2. Számelmélet, algebra |
99 |
|
3. Geometria |
23 |
|
4. Függvények, az analízis elemei |
26 |
|
5. Statisztika, valószínűség |
5 |
|
Számonkérés |
13 |
|
Ismétlés |
14 |
|
|
|
|
Erkölcstan |
Éves
óraszám: 36 |
|
|
|
|
|
Témakörök óraszáma |
|
Ez vagyok én. Az én világom |
12 |
|
Én és a társaim. Ők és én |
14 |
|
Én és közvetlen közösségeim. A család és a gyerekek |
10 |
|
|
|
|
Természetismeret |
Éves
óraszám: 36 |
|
|
|
|
|
Témakörök óraszáma |
|
Az iskola |
8 |
|
Az iskolás gyerek |
6 |
|
Mi van a teremben? |
5 |
|
Hóban, szélben, napsütésben |
6 |
|
Élőlények közösségei |
7 |
|
Összefoglalás, ismétlés |
4 |
|
|
|
|
Ének-zene |
Éves
óraszám: 72 |
|
|
|
|
|
Témakörök óraszáma |
|
Zenei reprodukció - Éneklés |
45 |
|
Zenei reprodukció - Generatív (önállóan és/vagy csoportosan alkotó), kreatív zenei tevékenység |
7 |
|
Zenei reprodukció - Felismerő kottaolvasás, zeneelméleti alapismeretek |
7 |
|
Zenei befogadás - Befogadói kompetenciák fejlesztése |
6 |
|
Zenei befogadás - Zenehallgatás |
7 |
|
|
|
|
Vizuális kultúra |
Éves
óraszám: 72 |
|
|
|
|
|
Témakörök óraszáma |
|
Kifejezés, képzőművészet, Átélt élmények és események |
16 |
|
Kifejezés, képzőművészet, Valós és képzelt látványok |
16 |
|
Vizuális kommunikáció, Vizuális jelek a környezetünkben |
6 |
|
A média társadalmi szerepe, használata, Médiahasználati szokások médiumok, médiaélmény-feldolgozás |
2 |
|
A média kifejezőeszközei, Kép, hang, cselekmény |
2 |
|
A média társadalmi szerepe, használata Személyes élmény, médiaélmény |
2 |
|
A média társadalmi szerepe, használata Tájékozódás a virtuális terekben |
2 |
|
Tárgy- és környezetkultúra Környezetünk valós terei és mesés helyek |
13 |
|
Tárgy- és környezetkultúra Valós és kitalált tárgyak |
13 |
|
|
|
|
Technika és életvitel és
gyakorlat |
Éves
óraszám: 36 |
|
|
|
|
|
Témakörök óraszáma |
|
Család,
otthon, háztartás |
9 |
|
Tárgyi
kultúra, technológiák, termelés |
16 |
|
Közlekedés |
6 |
|
Közösségi
munka, közösségi szerepek |
5 |
|
|
|
|
Testnevelés és sport |
Éves
óraszám: 180 |
|
|
|
|
|
Témakörök óraszáma |
|
Előkészítő és preventív mozgásformák |
10 |
|
Hely- és helyzetváltoztató természetes mozgások |
40 |
|
Manipulatív természetes mozgásformák |
27 |
|
Természetes mozgásformák a torna és táncjellegű feladatmegoldásokban |
15 |
|
Természetes mozgásformák az atlétika jellegű feladatmegoldásokban |
29 |
|
Természetes mozgásformák a sportjátékok alaptechnikai és taktikai feladatmegoldásaiban |
20 |
|
Természetes mozgásformák az önvédelmi és küzdőjellegű feladatmegoldásokban |
15 |
|
Természetes mozgásformák az alternatív és szabadidős mozgásrendszerekben |
24 |
|
|
|
|
2.
évfolyam |
|
|
|
|
|
Magyar nyelv és irodalom |
Éves
óraszám: 288 |
|
|
|
|
|
Témakörök óraszáma |
|
Beszédkészség, szóbeli szövegek megértése, értelmezése és alkotása |
33-5 |
|
Olvasás, az írott szöveg megértése 2. ‑ az olvasás jelrendszerének elsajátítása, dekódolási képesség kialakítása |
70-10 |
|
Olvasás, az írott szöveg megértése 3. ‑ a szövegértő olvasás előkészítése |
105 |
|
Irodalmi kultúra, az irodalmi művek értelmezése |
10 |
|
Az írástanítás előkészítése ‑ az írás megtanulásának technikai alapozása |
|
|
Az írott betűalakok tanítása ‑ írástechnikát fejlesztő gyakorlatok |
50 |
|
Az írástechnika fejlesztése ‑ az eszközszintű írás előkészítése |
52 |
|
Nyelvtani és nyelvhelyességi ismeretek tudatosítása és alkalmazása: mondat, szó, hang, betű; szótagolás; szótő és toldalék; mondatfajták |
20 |
|
Helyesírási szabályok ismerete és alkalmazása |
42 |
|
A tanulási képesség fejlesztése |
17 |
|
Az ítélőképesség, az erkölcsi, az esztétikai és a történeti érzék fejlesztése |
5 |
|
|
|
|
Matematika |
Éves
óraszám: 180 |
|
|
|
|
|
Témakörök óraszáma |
|
1. Gondolkodási módszerek, halmazok, matematikai logika, kombinatorika, gráfok |
folyamatos |
|
2. Számelmélet, algebra |
102 |
|
3. Geometria |
23 |
|
4. Függvények, az analízis elemei |
24 |
|
5. Statisztika, valószínűség |
5 |
|
Számonkérés |
12 |
|
Ismétlés |
14 |
|
|
|
|
Erkölcstan |
Éves
óraszám: 36 |
|
|
|
|
|
Témakörök óraszáma |
|
Én és a közvetlen közösségeim. A család és a gyerekek |
10 |
|
Én és tágabb közösségeim. A lakóhelyi közösség |
14 |
|
A környező világ |
6 |
|
A nem létező világ. A mesék világa |
6 |
|
|
|
|
Természetismeret |
Éves
óraszám: 36 |
|
|
|
|
|
Témakörök óraszáma |
|
Tájékozódás az iskolában és környékén |
8 |
|
Anyagok körülöttünk |
8 |
|
Mi kerül az asztalra? |
8 |
|
Élőlények közösségei |
8 |
|
Összefoglalás, ismétlés |
4 |
|
|
|
|
Ének-zene |
Éves
óraszám: 72 |
|
|
|
|
|
Témakörök óraszáma |
|
Zenei reprodukció-éneklés |
45 |
|
Zenei reprodukció- Generatív (önállóan és/vagy csoportosan alkotó), kreatív zenei tevékenység |
8 |
|
Zenei reprodukció- Felismerő kottaolvasás, zeneelméleti alapismeretek |
6 |
|
Zenei befogadás - Befogadói kompetenciák fejlesztése |
6 |
|
Zenei befogadás - Zenehallgatás |
7 |
|
|
|
|
Vizuális kultúra |
Éves
óraszám: 72 |
|
|
|
|
|
Témakörök óraszáma |
|
Kifejezés, képzőművészet, Átélt élmények és események |
16 |
|
Kifejezés, képzőművészet, Valós és képzelt látványok |
16 |
|
Vizuális kommunikáció, Vizuális jelek a környezetünkben |
6 |
|
A média társadalmi szerepe, használata, Médiahasználati szokások médiumok, médiaélmény-feldolgozás |
2 |
|
A média kifejezőeszközei, Kép, hang, cselekmény |
2 |
|
A média társadalmi szerepe, használata Személyes élmény, médiaélmény |
2 |
|
A média társadalmi szerepe, használata Tájékozódás a virtuális terekben |
2 |
|
Tárgy- és környezetkultúra Környezetünk valós terei és mesés helyek |
13 |
|
Tárgy- és környezetkultúra Valós és kitalált tárgyak |
13 |
|
|
|
|
Technika és életvitel és
gyakorlat |
Éves
óraszám: 36 |
|
|
|
|
|
Témakörök óraszáma |
|
Család,
otthon, háztartás |
9 |
|
Tárgyi
kultúra, technológiák, termelés |
16 |
|
Közlekedés |
6 |
|
Közösségi
munka, közösségi szerepek |
5 |
|
|
|
|
Testnevelés és sport |
Éves
óraszám: 180 |
|
|
|
|
|
Témakörök óraszáma |
|
Előkészítő és preventív mozgásformák |
10 |
|
Hely- és helyzetváltoztató természetes mozgások |
40 |
|
Manipulatív természetes mozgásformák |
30 |
|
Természetes mozgásformák a torna és táncjellegű feladatmegoldásokban |
30 |
|
Természetes mozgásformák az atlétika jellegű feladatmegoldásokban |
30 |
|
Természetes mozgásformák a sportjátékok alaptechnikai és taktikai feladatmegoldásaiban |
30 |
|
Természetes mozgásformák az alternatív és szabadidős mozgásrendszerekben |
10 |
|
|
|
3.
évfolyam |
|
|
|
|
|
Magyar nyelv és irodalom |
Éves
óraszám: 288 |
|
|
|
|
|
Témakörök óraszáma |
|
Beszédkészség, szóbeli szövegalkotás és a megértés fejlesztése |
21,5 |
|
Olvasás, az írott szöveg megértése |
70,5 |
|
Az íráshasználat fejlesztése |
17 |
|
Fogalmazási alapismeretek |
15 |
|
Szövegalkotási gyakorlatok |
25 |
|
A tanulási képesség fejlesztése |
17 |
|
Nyelvtani és nyelvhelyességi ismeretek tudatosítása és alkalmazása |
26 |
|
Helyesírási szabályok ismerete és alkalmazása |
36 |
|
Irodalmi kultúra, irodalmi művek értelmezése |
18 |
|
Az ítélőképesség, az erkölcsi, esztétikai és történeti érzék fejlesztése |
6 |
|
|
|
|
Matematika |
Éves
óraszám: 180 |
|
|
|
|
|
Témakörök óraszáma |
|
Gondolkodási módszerek |
10 |
|
Számtan, algebra |
113 |
|
Függvények, az analízis elemei |
23 |
|
Geometria, mérés |
29 |
|
Valószínűség, statisztika |
5 |
|
|
|
|
Erkölcstan |
Éves
óraszám: 36 |
|
|
|
|
|
Témakörök óraszáma |
|
Milyen vagyok, és milyennek látnak mások? |
11 |
|
Én és a társaim. Társakkal és egyedül |
13 |
|
Én és a közvetlen közösségeim. Az osztály és az iskola |
12 |
|
|
|
|
Természetismeret |
Éves
óraszám: 36 |
|
|
|
|
|
Témakörök óraszáma |
|
A mezőn |
6 |
|
Megtart, ha megtartod |
6 |
|
Egészség és betegség |
7 |
|
Az a szép, akinek a szeme kék? |
4 |
|
Merre megy a hajó? |
5 |
|
Tájékozódás a tágabb térben (lakóhely) |
4 |
|
Összefoglalás, ismétlés |
4 |
|
|
|
|
Ének-zene |
Éves
óraszám: 72 |
|
|
|
|
|
Témakörök óraszáma |
|
Zenei reprodukció-éneklés |
45 |
|
Zenei reprodukció- Generatív (önállóan és/vagy csoportosan alkotó), kreatív zenei tevékenység |
8 |
|
Zenei reprodukció- Felismerő kottaolvasás, zeneelméleti alapismeretek |
6 |
|
Zenei befogadás - Befogadói kompetenciák fejlesztése |
3 |
|
Zenei befogadás - Zenehallgatás |
10 |
|
|
|
|
Vizuális kultúra |
Éves
óraszám: 72 |
|
|
|
|
|
Témakörök óraszáma |
|
Kifejezés, képzőművészet Természeti, épített és képzeletbeli tájak, helyek |
10 |
|
Kifejezés, képzőművészet Hétköznapi és képzelt figurák |
10 |
|
Vizuális kommunikáció Utazások |
9 |
|
Vizuális kommunikáció Vizuális hatáskeltés |
10 |
|
A média társadalmi szerepe, használata Médiahasználat, élménybefogadás, élményfeldolgozás Médiumok a mindennapi környezetben |
2 |
|
A média kifejezőeszközei A médiaszövegek nyelvi jellemzői és érzelmi hatása |
2 |
|
A média társadalmi szerepe, használata A média működési módja, mediális információforrások megbízhatósága |
2 |
|
A média társadalmi szerepe, használata Tájékozódás a világhálón, a virtuális terekben, biztonságos internethasználat |
2 |
|
Tárgy- és környezetkultúra Mikro- és makrotér |
12 |
|
Tárgy- és környezetkultúra Tárgyak és használatuk |
13 |
|
Informatika |
Éves
óraszám: 36 |
|
|
|
|
|
Témakörök óraszáma |
|
Az
informatikai eszközök használata |
4 |
|
Alkalmazói
ismeretek |
14 |
|
Problémamegoldás
informatikai eszközökkel és módszerekkel |
8 |
|
Infokommunikáció |
4 |
|
Az
információs társadalom |
4 |
|
Könyvtári
informatika |
2 |
|
|
|
|
Technika és életvitel és
gyakorlat |
Éves
óraszám: 36 |
|
|
|
|
|
Témakörök óraszáma |
|
Család,
otthon, háztartás |
8 |
|
Tárgyi
kultúra, technológiák, termelés |
16 |
|
Közlekedési
ismeretek |
6 |
|
Pályaorientáció,
közösségi szerepek |
6 |
|
|
|
|
Testnevelés és sport |
Éves
óraszám: 180 |
|
|
Témakörök óraszáma |
|
Előkészítő és preventív mozgásformák |
10 |
|
Hely- és helyzetváltoztató természetes mozgások |
27 |
|
Manipulatív természetes mozgásformák |
35 |
|
Természetes mozgásformák a torna és táncjellegű feladatmegoldásokban |
18 |
|
Természetes mozgásformák az atlétika jellegű feladatmegoldásokban |
30 |
|
Természetes mozgásformák a sportjátékok alaptechnikai és taktikai feladatmegoldásaiban |
20 |
|
Természetes mozgásformák az önvédelmi és a küzdő jellegű feladatmegoldásokban |
14 |
|
Természetes mozgásformák az alternatív és szabadidős mozgásrendszerekben |
26 |
|
|
|
4.
évfolyam |
|
|
|
|
|
Magyar nyelv és irodalom |
Éves
óraszám: 288 |
|
|
|
|
|
Témakörök óraszáma |
|
Beszédkészség, szóbeli szövegalkotás és a megértés fejlesztése |
21,5 |
|
Olvasás, az írott szöveg megértése |
70,5 |
|
Fogalmazási alapismeretek |
15 |
|
Szövegalkotási gyakorlatok |
32 |
|
A tanulási képesség fejlesztése |
21 |
|
Nyelvtani és nyelvhelyességi ismeretek tudatosítása és alkalmazása |
27 |
|
Helyesírási szabályok ismerete és alkalmazása |
36 |
|
Irodalmi kultúra, irodalmi művek értelmezése |
23 |
|
Az ítélőképesség, az erkölcsi, esztétikai és történeti érzék fejlesztése |
6 |
|
|
|
|
Német |
Éves
óraszám: 72 |
|
|
|
|
|
Témakörök óraszáma |
|
Szóbeli kezdő szakasz |
6 |
|
Jelen idejű igeragozás |
5 |
|
A rendhagyó igék ragozása |
5 |
|
A főnév alany, és tárgyesete |
5 |
|
Az idő meghatározása |
6 |
|
Térbeli viszonyok |
5 |
|
Mennyiségi viszonyok |
5 |
|
Tagadás |
5 |
|
Mondattan |
8 |
|
Szóbeli kommunikáció (család, otthon, iskola) témakörökben |
10 |
|
Témazáró dolgozatok |
4 |
|
Tanév végi ismétlés |
8 |
|
|
|
|
Matematika |
Éves
óraszám: 180 |
|
|
|
|
|
Témakörök óraszáma |
|
Gondolkodási módszerek |
10 |
|
Számtan, algebra |
110 |
|
Függvények, az analízis elemei |
23 |
|
Geometria, mérés |
32 |
|
Valószínűség, statisztika |
5 |
|
|
|
|
Erkölcstan |
Éves
óraszám: 36 |
|
|
|
|
|
Témakörök óraszáma |
|
Én és a tágabb közösségeim. Kulturális-nemzeti közösség |
20 |
|
Környezetem és én. Az épített és a tárgyi világ |
8 |
|
A mindenség és én. Születés és elmúlás |
8 |
|
|
|
|
Természetismeret |
Éves
óraszám: 36 |
|
|
|
|
|
Témakörök óraszáma |
|
A kertben |
6 |
|
Mennyi időnk van? |
5 |
|
Miért érdemes takarékoskodni? |
5 |
|
Vágtat, mint a paripa |
4 |
|
Önismeret és viselkedés |
5 |
|
Tájékozódás a tágabb térben (Magyarország) |
7 |
|
Összefoglalás, ismétlés |
4 |
|
|
|
|
Ének-zene |
Éves
óraszám: 72 |
|
|
|
|
|
Témakörök óraszáma |
|
Zenei reprodukció-éneklés |
45 |
|
Zenei reprodukció- Generatív (önállóan és/vagy csoportosan alkotó), kreatív zenei tevékenység |
7 |
|
Zenei reprodukció- Felismerő kottaolvasás, zeneelméleti alapismeretek |
7 |
|
Zenei befogadás - Befogadói kompetenciák fejlesztése |
4 |
|
Zenei befogadás - Zenehallgatás |
9 |
|
|
|
|
Vizuális kultúra |
Éves
óraszám: 72 |
|
|
|
|
|
Témakörök óraszáma |
|
Kifejezés, képzőművészet Természeti, épített és képzeletbeli tájak, helyek |
11 |
|
Kifejezés, képzőművészet Hétköznapi és képzelt figurák |
9 |
|
Vizuális kommunikáció Utazások |
10 |
|
Vizuális kommunikáció Vizuális hatáskeltés |
9 |
|
A média társadalmi szerepe, használata Médiahasználat, élménybefogadás, élményfeldolgozás Médiumok a mindennapi környezetben |
2 |
|
A média kifejezőeszközei A médiaszövegek nyelvi jellemzői és érzelmi hatása |
2 |
|
A média társadalmi szerepe, használata A média működési módja, mediális információforrások megbízhatósága |
2 |
|
A média társadalmi szerepe, használata Tájékozódás a világhálón, a virtuális terekben, biztonságos internethasználat |
2 |
|
Tárgy- és környezetkultúra Mikro- és makrotér |
13 |
|
Tárgy- és környezetkultúra Tárgyak és használatuk |
12 |
|
|
|
|
Informatika |
Éves
óraszám: 36 |
|
|
|
|
|
Témakörök óraszáma |
|
Az
informatikai eszközök használata |
4 |
|
Alkalmazói
ismeretek |
14 |
|
Problémamegoldás
informatikai eszközökkel és módszerekkel |
8 |
|
Infokommunikáció |
4 |
|
Az
információs társadalom |
4 |
|
Könyvtári
informatika |
2 |
|
|
|
|
Technika és életvitel és
gyakorlat |
Éves
óraszám: 36 |
|
|
|
|
|
Témakörök óraszáma |
|
Család,
otthon, háztartás |
8 |
|
Tárgyi
kultúra, technológiák, termelés |
16 |
|
Közlekedési
ismeretek |
6 |
|
Pályaorientáció,
közösségi szerepek |
6 |
|
|
|
|
Testnevelés és sport |
Éves
óraszám: 180 |
|
|
Témakörök óraszáma |
|
Előkészítő és preventív mozgásformák |
10 |
|
Hely- és helyzetváltoztató természetes mozgások |
27 |
|
Manipulatív természetes mozgásformák |
35 |
|
Természetes mozgásformák a torna és táncjellegű feladatmegoldásokban |
18 |
|
Természetes mozgásformák az atlétika jellegű feladatmegoldásokban |
30 |
|
Természetes mozgásformák a sportjátékok alaptechnikai és taktikai feladatmegoldásaiban |
20 |
|
Természetes mozgásformák a vízbiztonságot kialakító és úszógyakorlatokban |
36 |
|
Természetes mozgásformák az alternatív és szabadidős mozgásrendszerekben |
4 |
|
|
|